lauantai 22. lokakuuta 2011

Karhulan pärjääminen vantaalla

Minä (Jani Havumäki), Janne Pousi ja Tauno Häkkinen kävimme tänään Vantaalla kokeilemassa miltä tasaseloturnaus tuntuu. Omat mietteeni ovat hieman ristiriitaiset. Tasaseloturnaus oli ihan mukava kokemus sinänsä, sillä joka kierroksen jälkeen pelaajille lasketaan tekninen selo ja paritetaan läheiset selot keskenään riippumatta ottelupisteistä. Kymmenen pelaajan aloitusryhmissä jaetaan lopuksi palkinnot (ei siis pelata pelkästään aloitusryhmiä vastaan).

Tauno ja Janne pelasivat molemmat D-ryhmässä minun pelatessa C-ryhmässä. Minulle turnaus tuotti peli toisensa jälkeen hurjia paineita aina loppuun asti sillä voitin viimeistä peliä lukuunottamatta jokaisen pelini. Janne pelasi yhden pelin tasan ja hävisi yhden.Taunon onnistui kerryttämään pistetiliään kahdella pisteella.

Jannen vastustajat olivat aika tasaisesti sekä D että C ryhmän pelaajia ja keskiselo hänen vastustajillaan oli 1733. Taunolla vastustajat olivat D ja E ryhmistä. Minun vastustajat olivat hyvin sekalainen porukka, sillä kamppailin A, B, C ja D ryhmäläisiä vastaan ja vastustajieni keskiselo oli 1848.

Janne sai siis 4,5/6 ja sijoittui D-ryhmän ykköseksi.
Tauno sai 2/6 ja sijoittui vertailun jälkeen D-Ryhmän kymmenenneksi
Minä sain 5/6 ja sijoituin vertailun jälkeen C-ryhmän toiseksi (vertailussa verrattiin vastustajien keskiseloa, mikä tällä C-ryhmän voittajalla oli 1853 eli viisi yksikköä suurempi kuin minulla). Tämä tulos olis muuten täysin tyydyttävä, mutta kuudennen kierroksen alussa olin ainut täysillä pisteillä oleva ja minulle olisi riittänyt tasapeli, että voitan ryhmäni ja loppujen lopuksi on suurin pistemääräkin vielä. Lohdutukseksi sain parhaimman odotustuloksen palkinnon.

Mainittakoon, että Jannen suoritusluku oli turnauksessa 1927 ja minulla 2122. Ja toinen huomioitava asia on, että siirryn näillä pisteillä karhtsin top20 joukkoon

3 kommenttia:

  1. peliajat olivat siis 20min+10s/siirto

    VastaaPoista
  2. Kiitos taas Janille nopeasta bloggaamisesta. Pysytään kärryillä täällä Tamperella ja Espanjan Aurinkorannallakin mitä kerhossa puuhataan. Mukava on lueskella näistä kerholaisten edesottamuksista maailmalla. Menestys Vantaalla oli aivan erinomaista. Kiitokset koko porukalle. Janin ja Jannen taidot näyttävät kehittyvän kohisten.
    Kerhon pitkiin peleihinkin on saatu kunnon järjestys. Osanotto vain on valitettvan vähäistä. Mutta parempi näin kuin ei mitään. Jos sorrutaan pelkkään pikapeliin niin sitten ei kerho voi itseään shakkikerhoksi enää kutsuakaan.

    VastaaPoista
  3. Pitäähän sitä kerholaisille olla mahdollisuus pysyä kärryillä olivatpa missä tahansa. Olis kiva tietää miten Arilla siellä espanjassa siinä turnauksessa menee. Jos vaikka sais muutaman kuvankin johonkin näkyviin, tai vaikka pelin katsottavaksi, että miten siellä päin maailmaa shakkia pelataan. Että onko säännötkään edes samat kuin mmeillä?

    VastaaPoista