lauantai 16. heinäkuuta 2011

Karhulan pojjaat Jyväskylässä Heart of Finlandissa pt.4

Noniin. Eiliset pelit olivat mielenkiintoisia kaikenkaikkiaan, vaikkakin kisaväsymys alkaa näkymään jo meissä hieman. Molemmat meistä sähläsi pelissään ja syötti upseerin tuosta vain kesken jännittävän ottelun. Minulla oli vastassani Veli Vehkalahti, yli 2000 pisteinen mukava herrasmies, jonka kanssa olen ennenkin pelannut. Peli sujui todella hyvin kunnes jätin huomioimatta erään siirron häneltä. Tämän tornin uhkauksen jälkeen minulla oli vielä pienet mahdollisuudet tasapeli, mutta Veli otti itselleen pistein varmoin ottein.

Esan pelissä puolestaan tapahtui hyvinkin mullistavia asioita. Esa syötti täysin epähuomiossa, tuolle yli 1800 pisteiselle vastustajalleen lähetin ja oli tappio mielialalla pelaamassa loppua kohti. Esan vastustaja kuitenkin jostain syystä alkoi pelkäämään Esan tarjoamaa moukan vaihtoa ja muutenkin liiaksi puolustelemaan asemaansa, vaikka vaihdoilla hän olisi saanut helposti voitettua. Parin siirron päästä tästä moukan vaihtoyrityksestä Esa sai aivan loistavan hyökkäyksen aikaiseksi ja onnistui voittamaan pelinsä riemuisasti.

Pisteitä meillä on siis tällä hetkellä seuraavasti: Minulla 3/7 ja Esalla 3,5/7.

Tänään on toiseksi viimeinen peli ja olemme menossa peliin kunnon taistelu hengellä. Olemme käyneet tutkimassa, että mitä avauksia vastustajamme käyttävät mieluiten. Olisi helppoa lähteä pelaamaan avauksia joita he käyttävät vähemmän, mutta tulimme siihen tulokseen, että heidän avauksensa sopivat meille ja johtavat erittäin mielenkiintoisiin peleihin. Haastamme siis heidät omassa tietämyksessään. Minulla on valkoiset 1927 pisteistä vastaan ja toivon pelaavani hollantilaista häntä vastaan. Ja Esalla on mustat 1810 pisteistä vastaan ja hän toivoo pelaavansa kuningasintialaista.

Näin tänään. Illalla sitten tulokset vielä.

1 kommentti:

  1. Ei ollut minun vastustajalla ollenkaan helppo peli sen jälkeen kun ajattelemattomasti söi lähetin. Parempi asema oli minulla siinä, ettäs tiedät.

    VastaaPoista